De kerkdiensten worden elke zondag gehouden in de Grote of Stephanuskerk aan de markt; 's morgens om 9.30 uur en 's avonds om 19.00 uur.

Tijdens de morgendienst is er vanaf 9:00 uur kinderoppas in gebouw "De Regenboog". Naast het bieden van speelmogelijkheden wordt er een Bijbelverhaal gelezen en vaak ook samen gezongen.
De organisatie van deze oppas wordt verzorgd door:
Fenneke Aalbers, tel.
Geke Ploegman tel.

Contactmail:

Als u voor de eerste keer uw kind brengt, bel even met hen en zij vertellen u alles over de gang van zaken.

Voor ouderen-, bejaardenvervoer naar de kerkdienst kunt u contact opnemen met diaken M. van Zijtveld, tel.

Koster kerk
Koster

A. Kamphof Brouwersgracht 7  tel.
Hulpkosters: J. Buter, Zandvoortweg 8a tel.
N.B. Würsten, Prinsenstraat 3, tel.
Contactmail

In geval van nood kunt u tijdens kerkdiensten of andere gelegenheden in de kerk de koster bereiken met het telefoonnummer 06 15858948

CD-opnames van de kerkdiensten kunnen bij de koster worden besteld. Af te halen bij de koster thuis na telefonisch overleg.

Bij ziekte worden de bandjes bij u thuis bezorgd. Men kan dit aan de koster vragen.

Organisten
J. v.d. Kamp, Roskam 4, tel.
K. Aalbers, Van Dedemlaan 12, tel.
J. Stam Lakensnijdersgilde 22 tel.

Volgens een daartoe opgesteld rooster begeleiden zij de gemeentezang tijdens de erediensten op de zondagen en de kerkelijke feestdagen. Eén zondag per kwartaal is er volgens het “Reglement Organisten”, ruimte voor andere organisten uit de gemeente die in staat zijn de gemeentezang te begeleiden. Belangstellende voor het komende kalenderjaar kunnen zich dit jaar tor 1 november melden bij de coördinator

E-mail coördinatie:

Kerkradio

Kerkradio/TV kunt u aanvragen via dhr. J. Hofstede, Dissel 6, 8061 MG, tel. 06- 27380036 E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Website

De kerkdiensten worden door middel van een live stream met beeld uitgezonden via: https://mijnkerkdienst.nl/kerken/hervhasselt/app/ en via de website www.hervormdhasselt.nl .
Ook is de dienst on-line en achteraf te beluisteren en te downloaden

Heilige Doop

De Heilige Doop  wordt zo mogelijk iedere 2 maanden bediend. De doopdienst vindt plaats in de morgendienst.
In de week voorafgaand aan de doopdienst is er met de predikant en ouderling van dienst dooponderricht.

Doopdiensten worden per half jaar vastgesteld. In het kerkblad wordt ruim van te voren de datum van de dienst en de doopzitting vermeld.

Heilig Avondmaal

Het Heilig Avondmaal wordt vier maal per jaar bediend in het midden van de gemeente. De bediening wordt een week tevoren voorafgegaan door een voorbereidingsdienst en op de dag zelf volgt in de avonddienst een dankzegging en nabetrachting.

In de week van voorbereiding zal er op de donderdagavond een uur van bezinning worden gehouden. Die bezinning is bedoeld voor alle avondmaal-gangers en niet-avondmaalgangers. Op die avonden willen we aan de hand van een onderwerp nader ingaan op de vele vragen, die er steeds leven over het deelnemen aan de Tafel van de Heere.

Voorbereiding

Uur van bezinning

Bediening en dankz

In 2024

11 februari

15 februari

18 februari

2 juni

6 juni

9 juni

8 september

12 september

15 september

10 november

14 november

17 november

Zij die voornemens zijn aan het Heilig Avondmaal deel te nemen, maar slecht ter been zijn of een andere lichamelijke beperking hebben, worden verzocht zich met de koster in verbinding te stellen, zodat naar een passende oplossing kan worden gezocht.

Afsluiting kerkelijk jaar
Met ingang van 2022 worden op de laatste zondag van het kerkelijk jaar de gemeenteleden herdacht die in het afgelopen jaar zijn overleden. In 2023 worden op Dv. zondag 26 november in de ochtenddienst de namen voorgelezen en een moment van stilte in acht genomen. Voor deze herdenking worden in bijzonder de betreffende families uitgenodigd